Tehnički

detalji

TerraWay® obloga se sastoji od mešavine dvokomponentne epoksidne smole i rizle prirodnog kamena. TerraWay® rezultuje čvrstu, trajnu, vodo- i paropropusnu površinu, namenjenu za upotrebu pešačkog saobraćaja. Vezivni materijal je bezbojni lepak, specijalno razvijena veštačka dvokomponentna epoksidna smola. Agregat je sortiran, opran, sitni prirodni kamen (oblutak) ili mleveni kamen (rizla), granulacije 2/4 mm, od tvrdih minerala – silikata: kvarcni pesak, kvarc, mleveni bazalt i granit. Ugrađuje se bez aditiva i farbanja ili pigmentisanja, posle ugradnje ima trajan izgled prirodnog šljunčanog zastora.
Ekološke prednosti: mogućnost reciklaže, nije opasan za životnu sredinu, neutralan uticaj na podzemne vode (Laga Z0), vodo- i paroproustljiv, ublažuje šumove saobraćaja, ima pogodan efekat na mikroklimu (manje se zagreva na visokim letnjim temperaturama), smanjuje količinu fine prašine u vazduhu.
Nezapaljiv materijal.
Skupljanje oko 0,1 %.

Mehaničke i fizičke karakteristike

OSNOVNE KARAKTERISTIKE OBLUTAK RIZLA
Zatezna čvrstoća min. 3,6 Mpa min. 3,0 Mpa
Otpornost na pritisak min. 200 N/mm min. 150 N/mm
Savojna čvrstoća min. 5,5 Mpa min. 4,0 Mpa
Otpornost na habanje (Böhme-abrazija: mm³/5000 mm² ) ≤ 10000 ≤ 25000
Otpornost na klizanje ≥ 60-11 ≥ 60-11
Otpornost na UV-zračenje Minimalno površinsko požutenje. Minimalno površinsko požutenje.
Otpornost na mraz – krunjenje max.  50  g/m² max.  50  g/m²
Zatezna čvrstoća na temperaturi od -20 do 3 C° 2,83 N/mm² 2,83 N/mm²
Vodopropustljivost 1800 l/m2/h 1800 l/m2/h
Težina 50 kg/m2 50 kg/m2

Boje

TerraWay se oslanja isključivo na prirodne agregate. U poređenju sa obojenim kamenjem, ovo pruža značajnu prednost konzistentne boje koja se ne pogoršava tokom vremena. Podjednako, ovaj pristup izbegava potrebu za procesima koji zahtevaju puno resursa u smislu stvaranja, poboljšanja i izmene agregata. Ukoliko je neophodna upotreba alternativnih agregata, oni potiču iz ciklusa ponovnog korišćenja materijala, kao što su reciklažni stakleni granulati, koji se zbog intenziteta boje i estetskih efekata ponekad koristi u dekorativne svrhe. Pošto je TerraWay sertifikovan za LAGA Z0, stare površine se lako mogu reciklirati i ponovo uvesti u ciklus materijala. Ovo održivo korišćenje resursa dovodi do cirkularne ekonomije i u skladu je sa našim opštim ciljem da obezbedimo održivo rešenje u gradnji.

Preporučeni red slojeva

Za pešačku upotrebu

  • 2,5 cm TerraWay® sloj
  • 10 cm 4/22 tucanik
  • 20 cm 0/32 tucanik (zbijenost : 60 MN/m² )

Za slab promet vozila težine do 1,5 tone

  • 2,5 cm TerraWay® sloj
  • 10 cm 4/22 tucanik
  • 20 cm 11/22 tucanik (zbijenost: 75 MN/m²)
  • 20 cm 0/32 tucanik (zbijenost: 60 MN/m²)

Za povremeni teretni saobraćaj vozila težine do 3,5 tone

  • 4 cm TerraWay® sloj
  • 10 cm 4/22 tucanik
  • 20 cm 11/22 tucanik (zbijenost: 90 MN/m²)
  • 30 cm 0/32 tucanik (zbijenost: 60 MN/m²)

Za povremeni teretni saobraćaj vozila težine do 12 tone

  • 4 cm TerraWay® sloj
  • 10 cm 5/11 tucanik
  • 30 cm 11/22 tucanik (zbijenost: 90 MN/m²)
  • 30 cm 0/32 tucanik (zbijenost: 60 MN/m²)

Za povremeni teretni saobraćaj vozila težine do 18 tone

  • 4 cm TerraWay® sloj
  • 10 cm 4/22 tucanik
  • 30 cm 11/22 tucanik (zbijenost  : 120 MN/m² )
  • 40 cm 0/32 tucanik (zbijenost  : 90 MN/m² )

Preseci

Slojevi

Zemlja
Tucanik
Beton
Ivičnjak
Rizla
TerraWay

Ugradnja na licu mesta u obliku monolitne strukture. Korišćenjem raznih vrsta prirodnih kamena može se postići raznolika površina. Optimalna temperatura za izvođenje radova preko 10 C°.  Vezivanje materijala na 20 ºC stepeni je 6-8 sati, maksimalna opteretljivost posle 3 dana.

Faze rada

Formiranje TerraWay površina vrši se na pripremljenom terenu, koji je ograđen ivičnjacima stabilizovanim pomoću betona. Za ivičenje koriste se  betonski ili metalni (I-profil, visina min. 15 cm, debljina 4 mm) ivičnjaci. Temeljni sloj se sastoji od više slojeva sabijenog tucanika. Temeljnu konstukciju treba napuniti do 2,5 cm do ivice ivičnjaka. Završna faza je izlivanje TerraWay obloge u debljini od 2,5 cm. Materijal se dobija mešanjem silikatne rizle u granulaciji od 2/4 mm i dvokomponentne veštačke smole, koja je namenski razvijena za upotrebu pri izgradnji puteva. Na površinama vrši se rasterećenje materijala, putem prosecanja dilatacionih fuga na svakih 5 metara razdaljine ili ugradnjom aluminijskih T-profila.